معرفی وبلاگ
مقام معظم رهبري: بخش مهمی از جهاد اقتصادی مسئله‏ ى تولید ملی است که اگر ملت با همت، عزم و آگاهی و با همراهی و برنامه ریزی درست مسئولان بتواند مشکل تولید داخلی را حل کند بدون تردید بر چالشهایی که دشمن ایجاد می کند غلبه خواهد کرد. با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، این وبلاگ به طور تخصصی به موارد مربوط به شعار امسال؛ تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی واخبار مربوط وموارد مرتبط می پردازد. ب
دسته
تبلاگهاي توليد ملي
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 171663
تعداد نوشته ها : 60
تعداد نظرات : 4

 حمايت از توليد ملي

وبلاگ تولید ملی-همایش اقتصاد مقاومتی

تولید ملی

Rss
طراح قالب
سید جعفر فاطمی نوش آبادی
معاون پرورشي و فرهنگي وزير آموزش و پرورش از تدوين و ابلاغ 31 سياست و راهكار فرهنگي براي تحقق اهداف شعار توليد ملي حمايت از كار و سرمايه ايراني به ادارات كل اين وزارتخانه در كشور خبر داد.
حسين هژبري در مصاحبه با خبرنگار ما با اشاره به نقش خطير دستگاه تعليم و تربيت در تحقق اهداف شعار امسال، استفاده از كالاها و فن آوري هاي داخلي در طراحي ها و تجهيزات مراكز پرورشي به ويژه مدارس قرآن ، اردوگاه ها وكانون هاي فرهنگي تربيتي و قدرداني از دانش آموزان نان آور خانواده با هدف بها دادن به كار و توليد را از اين راهكارها برشمرد.
وي گفت: مقرر شده است دستور كار يكي از جلسات شوراي آموزش و پرورش استان ها و شهرستان ها به بررسي موضوع نظارت بر علائم ، نشانه ها و تصاوير البسه ، لوازم التحرير و كالاهاي مشابه اختصاص يابد تا از توليدات منقش به نقوش اسلامي ايراني حمايت و از ورود هرگونه البسه، لوازم التحرير و كالاهاي داراي نقوش ، تصاوير و مفاهيم بيگانه و غربي جلوگيري شود.
هژبري ، اجراي نظام نوين هدايت تحصيلي و شغلي دانش آموزان با تكيه بر توسعه و ترويج رشته هاي فني وحرفه اي وكارودانش و ترويج شعار آموزش حداقل يك مهارت و حرفه به دانش آموزان در دوران تحصيل در مدرسه را از ديگر راهكارهاي ابلاغ شده براي تحقق شعار حمايت از توليد ملي برشمرد.
وي ، حضور دانش آموزان در كارگاه ها وكارخانجات توليدي محصولات داخلي ، استفاده از شعار سال به عنوان محور مسابقات فرهنگي و هنري دانش آموزان و فرهنگيان و هدايت سازمان هاي ذيربط براي تكريم توليد كنندگان برتر وسايل كمك آموزشي ولوازم التحرير داخلي را از ديگر راهكارها بيان كرد.
معاون وزير آموزش و پرورش گفت : در اين سياست ها مقرر شده است براي ديدن دانش آموزان از نمايشگاه هاي عرضه وتوزيع لوازم التحرير ايراني با كيفيت ، برنامه ريزي شود و فعاليت هاي مرتبط با تربيت اقتصادي و زيستي دانش آموزان به ويژه در تعاوني هاي آموزشگاهي تقويت شود.
هژبري ، تامين هداياي دانش آموزان و فرهنگيان از محصولات صرفاً ايراني ، تهيه اطلس مشاغل بومي ايراني و برپايي نمايشگاه هاي شغلي به شكل منطقه اي و استاني ، توليد سرود همگاني دانش آموزي با موضوع شعار سال و انتخاب برترين ها را در همه استان ها از ديگر راهكارهاي فرهنگي قابل اجرا در مدارس براي تحقق شعار امسال برشمرد.
وي ، هدايت تشكل هاي دانش آموزي براي ترويج فرهنگ توليد ملي و حمايت از كار و سرمايه ايراني ، چهره سازي و ارايه الگوهاي برتر از ميان سرمايه گذاران مولد و اشتغالزاي موفق و معرفي مفاخر و دانشمندان به ويژه از رده هاي سني نوجوان و جوان به عنوان سرمايه هاي بزرگ انساني كشور را از ديگر راهكارها بيان كرد.
هژبري ، تبليغ وترويج ضرب المثل ها و داستانك هاي حاوي كليد واژه هاي مرتبط با موضوع سال در ميان دانش آموزان برنامه ريزي براي اجراي ويژه برنامه هايي با موضوع كار و سرمايه ايراني در مراسم آغازين مدارس ، استفاده از ظرفيت هاي شغلي مرتبط با اوليا دربهسازي و زيباسازي مدارس با هدف ترويج شيوه هاي هنر اسلامي ايراني و جلوگيري از ترويج شيوه هاي بيگانه را از ديگر راهكار برشمرد.
معاون پرورشي و فرهنگي وزير آموزش و پرورش گفت : برپايي جشنواره هايي مانند جشنواره غذاي ايراني در مقابل فست فودها و تشويق دانش آموزان به پخت غذاي ايراني با كمك اوليايشان از ديگر راهكارهاي فرهنگي موثر در تحقق اهداف شعار امسال است.
وي ، تشويق مدارس فعال و نوآور در فرهنگ سازي براي تحقق شعار سال ، برپايي سلسله نشست هاي كارشناسي جذاب با موضوعات مرتبط در قالب گفتگو ،‌نقد و مناظره ، برگزاري مراسم و ويژه برنامه هاي موضوعي با استفاده از هنرهاي نمايشي و سرود و برگزاري مسابقه با عنوان ؟k برترين كالاهاي ايراني و توليد كنندگان موفق ايراني ؟k را از ديگر برنامه ها و سياست هاي ابلاغي برشمرد.
هژبري ، برگزاري مسابقه توليد شعار هاي كوتاه با موضوع شعار سال ، برپايي آيين قدرداني از خير يا خيران مدارس براي معرفي و شناسايي خيران مدرسه ساز و مدرسه دار به ويژه در زنگ بازگشايي مدارس را از ديگر برنامه ها اعلام كرد.
وي تبيين احكام شرعي در موضوع كار ، كارگر ، خريد و فروش و حدود شرعي آن در نمازهاي جماعت مدارس ، اصلاح و ارتقاي نگرش به كار و تبيين ثمرات ارزشمند دنيوي و اخروي آن از منظر تعاليم اسلامي ، نشر و تبليغ آيات و روايات مرتبط با شعار سال و بيان مواضع علما ، مفاخر و شخصت هاي بنام اسلامي و ايراني دراين باره ، برگزاري نمايشگاه و فروشگاه محصولات وتوليدات هنرستان هاي فني و حرفه اي وكار و دانش و ترويج شعار ؟k خريد هدفمند ؟k در مدارس براي ؟k افزايش سرمايه ملي ؟k را از ديگر سياست ها و برنامه ها برشمرد.
معاون وزير آموزش و پرورش گفت : مقرر شده است كميته بررسي و تدوين راهكارهاي عملي تحقق شعار سال در استان ها ايجاد وگزارش 6 ماهه اقدامات آن به اين وزارتخانه اعلام شود.
سياست ها و راهكارهاي فرهنگي تحقق شعار ؟ توليد ملي ، حمايت ازكار و سرمايه ايراني ؟k با امضاي وزير آموزش و پرورش به استان ها ابلاغ شد.

X