معرفی وبلاگ
مقام معظم رهبري: بخش مهمی از جهاد اقتصادی مسئله‏ ى تولید ملی است که اگر ملت با همت، عزم و آگاهی و با همراهی و برنامه ریزی درست مسئولان بتواند مشکل تولید داخلی را حل کند بدون تردید بر چالشهایی که دشمن ایجاد می کند غلبه خواهد کرد. با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، این وبلاگ به طور تخصصی به موارد مربوط به شعار امسال؛ تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی واخبار مربوط وموارد مرتبط می پردازد. ب
دسته
تبلاگهاي توليد ملي
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 172565
تعداد نوشته ها : 60
تعداد نظرات : 4

 حمايت از توليد ملي

وبلاگ تولید ملی-همایش اقتصاد مقاومتی

تولید ملی

Rss
طراح قالب
سید جعفر فاطمی نوش آبادی
 

معاون وزير نفت با اشاره به كاهش شديد بار مالي قبوض گاز از احتمال منتفي شدن قيمت گاز تا پايان سالجاري خبر داد و اعلام كرد: هم اكنون بار مالي 98 درصد قبوض گاز به كمتر از 10هزار تومان كاهش يافته است.

 
جواد اوجي در گفتگو با مهر درباره آخرين وضعيت افزايش قيمت گاز طبيعي مشتركان خانگي، تجاري و صنايع غير عمده در سالجاري، گفت: تا پايان سالجاري افزايش قيمت گاز مشتركان منتفي است.

مديرعامل شركت ملي گاز با تاكيد بر اينكه تاكنون ستاد هدفمندي يارانه ها دستور العملي مبني بر افزايش قيمت گاز ابلاغ نكرده است، تصريح كرد: بر اين اساس فعلا تغييري در تعرفه و نحوه محاسبه قبوض گاز حاصل نمي شود.

 

معاون وزير نفت همچنين از كاهش دوره صدور قبوض گاز مشتركان خبر داد و افزود: بر خلاف برخي از دستگاه‌هاي خدماتي، اما دوره صدور قبوض گاز به 33 روز كاهش يافته است.

 

به گفته اين عضو هيات مديره شركت ملي گاز اين در حالي است كه ساير شركتهاي خدماتي قبوض گاز خود را در فواصل 60 روزه صادر مي كنند.

 

مصطفي كشكولي معاون مديرعامل شركت ملي گاز پيشتر در گفتگو با مهر با تاكيد بر اينكه با موافقت ستاد هدفمندي يارانه‌ها، انتشار قبوض كاغذي گاز تا اطلاع ثانوي ادامه مي يابد، اعلام كرده بود: همزمان با اجراي فاز دوم قانون هدفمندسازي يارانه‌ها، دوره صدور قبوض گاز كاهش مي يابد.

 

به گزارش مهر، در حال حاضر به طور متوسط سالانه بيش از 130 ميليون قبض كاغذي براي مشتركان گاز خانگي صادر مي شود كه با توجه به توسعه شبكه‌هاي گاز شهري و روستايي تعداد قبوض كاغذي هم سالانه افزايش پيدا مي كند.

 

وزارت نفت براي نخستين بار به منظور كاهش و حذف صدور قبوض المثني، كاهش در هزينه چاپ و مراجعه حضوري مشتركين، اطلاع رساني سريع به مشتركان از ميزان مصرف در صورت مفقود شدن قبض مصرفي، دسترسي آسان تر به اطلاعات مورد نياز براي پرداخت غير حضوري قبوض، صدور قبوض پيامكي گاز را آغاز كرده بود.

 

جزئيات صدور قبوض 10هزار توماني گاز

 

اوجي در ادامه از كاهش شديد بار مالي قبوض گاز مشتركان خانگي و تجاري در سالجاري خبر داد و يادآور شد: در آخرين صورت حساب صادر شده براي مشتركان خانگي، تجاري و صنايع غير عمده بار مالي 98 درصد قبوض كمتر از 10 هزار تومان بوده است.

 

اين مقام مسئول با يادآوري اينكه در حال حاضر تنها براي يك درصد مشتركان خانگي و تجاري قبوض قرمز صادر شده است، اظهار داشت: همچنين در اين مدت تنها يك درصد مشتركان با دريافت قبوض گاز زرد رنگ در مرز هشدار قرار گرفته اند.

 

به گزارش مهر، اجراي فاز نخست هدفمندي يارانه ها، بر اساس فرمول جديد قيمت گذاري گاز خانگي 12 ماهه سال به دو بخش هفت ماهه و پنج ماهه پاياني سال تقسيم بندي شد كه الگوهاي مصرف اين حامل انرژي در هر يك از اين دو دوره زماني تفاوت‌هايي با يكديگر دارند.

 

مطابق با تعرفه گاز زمستاني مشتركان خانگي (از ابتداي آبان ماه اعمال شده است) محل سكونت مشتركان از نظر آب و هوايي به چهار اقيلم (سرد يك، دو، معتدل و گرمسيري) تقسيم بندي شده و  12 دامنه مصرف گاز هم در اين بخش مطابق با نوع اقليم تعريف و اعمال شده است.

 

با توجه به اجراي سياست شهرستاني – منطقه اي در محاسبه گازبهاي مشتركان بخش خانگي، متوسط مصرف گاز طبيعي در بيش از 360 شهر ايران مطابق با چهار اقليم آب و هوايي تعيين شده كه بر اين اساس شهرهاي سردسير مجاز به مصرف گاز بيشتري نسبت به شهرهاي گرمسيري هستند.

 

ركوردهاي جديد مصرف گاز صنايع و نيروگاه‌ها

 

معاون وزير نفت همچنين در خصوص آخرين وضعيت گازرساني به مشتركان همزمان با فرا رسيدن فصل تابستان، بيان كرد: هم اكنون به طور ميانگين روزانه 150 تا 160 ميليون مترمكعب گاز طبيعي توسط شركت گاز به نيروگاه هاي برق ارسال مي شود.

 

مديرعامل شركت ملي گاز همچنين از ارسال روزانه 90 تا 92 ميليون مترمكعب گاز طبيعي به صنايع عمده خبر داد و گفت: همزمان با افزايش مصارف گاز نيروگاهي و صنايع، مصرف برق در بخش خانگي و تجاري به كمترين ميزان كاهش يافته است.

 

اين مقام مسئول با بيان اينكه در حال حاضر روزانه 130 تا 140 ميليون مترمكعب گاز طبيعي در بخش خانگي و تجاري مصرف مي شود، تاكيد كرد: در بخش جايگاه هاي سي.ان.جي هم به طور متوسط روزانه 18 تا 20 ميليون متر مكعب گاز مصرف مي شود.

 

به گزارش مهر، با وجود افزايش 20 درصدي بهاي گاز مشتركان خانگي، تجاري، صنايع و نيروگاهها اما سال گذشته در مجموع بيش از 152 ميليارد متر مكعب گاز در ايران مصرف شده كه در مقايسه با سال 89 حدود 0.9 درصد افزايش يافته است.


X