معرفی وبلاگ
مقام معظم رهبري: بخش مهمی از جهاد اقتصادی مسئله‏ ى تولید ملی است که اگر ملت با همت، عزم و آگاهی و با همراهی و برنامه ریزی درست مسئولان بتواند مشکل تولید داخلی را حل کند بدون تردید بر چالشهایی که دشمن ایجاد می کند غلبه خواهد کرد. با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، این وبلاگ به طور تخصصی به موارد مربوط به شعار امسال؛ تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی واخبار مربوط وموارد مرتبط می پردازد. ب
دسته
تبلاگهاي توليد ملي
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 171425
تعداد نوشته ها : 60
تعداد نظرات : 4

 حمايت از توليد ملي

وبلاگ تولید ملی-همایش اقتصاد مقاومتی

تولید ملی

Rss
طراح قالب
سید جعفر فاطمی نوش آبادی

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبي هشت سال مقاومت ايران را بهترين تفسير از اقتصاد مقاومتي برشمرد و گفت: بخشي از فرهنگ اقتصادي امروز ما فرهنگ وارادتي و وابستگي است.

به گزارش خبرگزاري قرآني ايران(ايكنا) شعبه خراسان جنوبي، سردار يعقوب‌علي نظري، فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبي شب‌ گذشته، 19 آبان‌ماه در شب خاطره راهيان نور با بيان اينكه هشت سال مقاومت ايران بهترين تفسير از اقتصاد مقاومتي است، گفت: بدون اينكه سرباز دشمن را ببينيم فرهنگ اقتصادي ما طي چند سال گذشته عوض و دچار مشكل شده است.

وي با بيان اينكه نقش دفاع مقدس هم در حفاظت از انقلاب اسلامي و هم در پيش برندگي نظام بي‌بديل است، تصريح كرد: در مقطعي كه استكبار قصد داشت با استفاده از صدام نظام اسلامي را ساقط كند دفاع مقدس حماسه آفريد و نظام حفظ شد.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبي افزود: دفاع مقدس در پيشگيري و بازدارندگي دشمن در حال حاضر نقش اساسي دارد و در آينده نيز استفاده از تجربيات هشت ساله دفاع مقدس به خوبي از نظام اسلامي دفاع خواهد كرد.

سردار نظري با اشاره به اينكه ملت ايران در دوران دفاع مقدس يك فرهنگ اساسي، مهم و كارساز را فرا گرفتT ادامه داد: اين فرهنگ ما را از بن بست‌ها رهايي و در ضعف مادي و دنيوي به اوج پيروزي رساند كه آن استقامت و مقاومت است.

وي با اشاره به اينكه از زمان آغاز دفاع مقدس در هيچ مقطعي در دوره هشت ساله جنگ ما نسبت به دشمن برتري مادي نداشتيم، ادامه داد: اين مقاومت يك ماهيت و ذاتي دارد كه بستگي به مسائل مادي و ابزار و امكانات ندارد.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبي گفت: مقاومت دوران دفاع ناشي از عناصر معنوي كه در ذات و دل ما نهفته بود دارد اما مقاومت امروز براي ما كارساز است زيرا يك تقابل كاملاً جدي و همه جانبه با استكبار داريم.

سردار نظري با اشاره به اينكه در اين تقابل دو عرصه بسيار مهم و تعيين‌كننده است، اظهار كرد: يك عرصه ميدان فرهنگي و عرصه ديگر اقتصادي است؛ چراكه فرهنگ به‌عنوان يك مبنا و زمينه و يك پايه كار در نظام مقدس اسلامي مطرح است كه همه فعل و انفعالات بايد در آن جاري شود و جامعه بايد در اين زمينه در مسير تعالي خود حركت كند.

وي با اشاره به اينكه اين فرهنگ بر مبناي فرهنگ اعتقادي پايه‌ريزي شده است، ادامه داد: اگر اين فرهنگ را نداشته باشيم يقيناً همه استقامت‌ها را نخواهيم داشت؛ چراكه مهم‌ترين عامل در تقابل با دشمن و ايجاد روحيه استقامت و توان مقاومت در فرهنگ اعتقادي، ديني و مكتبي ماست.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبي پيرامون اهميت فرهنگ تأكيد كرد: اگر فرهنگ دچار خدشه شود در عرصه اقتصادي و سياسي شكست خواهيم خورد و اگر فرهنگ دچار ركود و انحراف شود در عرصه‌هاي اقتصادي، سياسي و علمي با شكست و ركود مواجه خواهيم شد و اگر پايه حركت و مبناي كار را صحيح چينش كنيم قوه محركه ساير عرصه‌ها خواهد بود كه امروز تقابل مبنايي ما با دنياي استكبار تقابل فرهنگي است.

سردار نظري خاطرنشان كرد: اگر بناست هر محصول فرهنگي توليد شود بايد توجه داشته باشيم كه برخاسته از چه نگاهي و به دنبال چه هدفي هستيم و اين محصول فرهنگي چه تأثيري بر جامعه دارد؛ چراكه ممكن است ادعا و قصد هم داشته باشيم اما اگر هدفمند حركت نكنيم و با دقت به جوانب موضوع ننگريم و ژرف‌نگر نباشيم آن عواقب كار را نمي‌توانيم كنترل كنيم.

وي با اشاره به بعضي از مديريت‌هاي فرهنگي يادآور شد: اگر دچار خود اجتهادي شويم نه تنها خودمان در مسير انحراف قرار مي‌گيريم بلكه خيلي را به دنبال خودمان مي‌كشانيم؛ چراكه ممكن است ادعاي كار هنري و فرهنگي داشته باشيم ولي عملاً نقش سرباز فرهنگي دشمن را ايفا خواهيم كرد.


X